Podsumowanie projektu

1.png [1000x191]

 

PODSUMOWANIE PROJEKTU numer 2023-1-PL01-KA121-SCH-000123293 realizowanego w ramach Akredytacji Programu Erasmus+ (numer akredytacji: 2022-1-PL01-KA120-SCH-000107120)  współfinansowanego przez Unię Europejską.

Całkowite dofinansowanie projektu wyniosło 57 274,00 EUR.

W oparciu o zdobyte doświadczenie i przeżycia dzielimy się kilkoma ważnymi i ciekawymi informacjami dotyczącymi tego, jakie korzyści dał uczniom udział w projekcie, jakie są zalety programu oraz jakie rezultaty udało się wypracować podczas realizacji projektu.

Zalety i korzyści, które warto wymienić to:

1.      Wyjazd do kraju partnerskiego, Włoch –uczniowie wyjechali do kraju europejskiego, poznać jego kulturę, historię i geografię.

Wymiana międzynarodowa to także nawiązanie nowych znajomości z rówieśnikami z innego kraju, dzielenie się doświadczeniami i przeżyciami. To poznawanie odmiennej kultury, obyczajowości, kuchni i zwiedzanie ciekawych, często osobliwych miejsc tj. Wenecja czy San Marino. Po wyjeździe znajomości między rówieśnikami ze szkół partnerskich są często kontynuowane w mediach społecznościowych, co rodzi szansę na zawarcie wieloletniej przyjaźni. Podczas wyjazdu projektowego, uczniowie zintegrowali się także z osobami z innych klas w naszej szkole, poszerzając krąg przyjaciół.

2.      Doskonalenie umiejętności językowych – codzienna, żywa  komunikacja w języku angielskim to najlepsza okazja do sprawdzenia, ćwiczenia i w efekcie ulepszenia swojej znajomości tego języka. Taką wyjątkowa okazję do nauki języka stworzyła właśnie komunikacja z zagranicznymi rówieśnikami  podczas wizyty. Z uwagi na to, iż językiem używanym w projekcie jest język angielski, oprócz komunikacji z partnerami uczniowie posługują się nim wykonując wszelkie zadania np. filmy, plakaty, prezentacje. Pomaga im to przełamać bariery językowe i wzmocnić motywację do nauki języka w przyszłości.

3.      Rozwój kompetencji informatycznych – podczas wykonywania zadań projektowych uczniowie poznali nowe narzędzia i programy tj. PowerPoint. Prowadzili na bieżąco post „Włoska mobilność wiosną” pod linkiem

https://www.facebook.com/profile.php?id=61559394480965

oraz blog http://zpobaniemazurskiewlochy.blogspot.com/

                Samodzielnie tworzyli rozmaite prezentacje i filmy..

4.      Rozwój kompetencji kluczowych – uczestnicząc w projekcie uczniowie mieli okazję rozwinąć umiejętności, które w przyszłości będą ważne w ich rozwoju zawodowym,

a mianowicie takie kompetencje jak kreatywność, współpraca w grupie, krytyczne myślenie czy umiejętność zarządzania czasem.

5.      Kształtowanie pozytywnych postaw – dzięki wyjazdowi za granicę uczniowie stali się bardziej otwarci, część z nich przełamała barierę językową, nieśmiałość czy stres związany z  prezentowaniem własnej pracy. Była to też dla nich okazja do odkrycia swoich mocnych stron czy talentów.

Wyjazd i pobyt za granicą wielu z nich nauczył samodzielności i wytrwałości, oraz umiejętności radzenia sobie z różnymi emocjami w zetknięciu z tym co nieznane

i inne.  Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie prezentują postawy otwartości, tolerancji i empatii.

6.      Doświadczenie międzykulturowe – wyjazd to najlepszy sposób na  poznanie kultury i obyczajów we Włoszech oraz budowania poczucia w wspólnoty w ramach Unii Europejskiej.  Jest to z pewnością jedna z największych zalet projektu.

REZULTATY PROJEKTU

1.      Album zdjęć - zdjęcia wykonywane podczas realizacji poszczególnych etapów projektu. Pamiątkowy album zawierający przygotowane przez uczniów opisy w celu zainteresowania Włochami rodziców oraz pozostałych uczniów naszej szkoły.

2.      Podniesienie kompetencji informatycznych – album i plakaty informacyjne. Uczniowie zdobyli wiedzę z zakresu tworzenia dokumentów oraz udoskonalili swoje umiejętności informatyczne podczas tworzenia prezentacji multimedialnych, filmów

i kolaży.

3.      Podniesienie kompetencji językowych - porozumiewanie się z rówieśnikami z zagranicy w języku obcym podczas rozmów bezpośrednich, pisanie e - maili, poznawanie podstawowych zwrotów w języku miejscowej ludności. Przełamanie bariery językowej charakterystycznej  wśród uczniów.

4.      Podniesienie kompetencji matematycznych oraz z zakresu nauk przyrodniczych -uczestniczenie w zajęciach obejmujących materiał z zakresu matematyki i nauk przyrodniczych. Uczniowie poznali nowe techniki nauki tych przedmiotów.

5.      Wzrost samorozwoju ucznia - uczniowie dzięki mobilności i udziałowi w projekcie stali się pewniejsi siebie i bardziej zmotywowani nie tylko do nauki ale i podróżowania oraz samorealizacji.

6.      Gazetka szkolna -  na gazetce szkolnej uczestnicy przedstawili pozostałym uczniom szkoły podstawowe informacje na temat: włoskiego partnera oraz Włoch.

7.       Nawiązanie nowych znajomości - udział w projekcie umożliwił uczniom naszej szkoły zawrzeć przyjaźnie z zagranicznymi rówieśnikami.

                                                                                                         Opracowała: Bożena Bułas