REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW
do projektu nr 2025-1-PL01-KA121-SCH-000319452 realizowanego w ramach Akredytacji Programu Erasmus+
Numer akredytacji: 2022-1-PL01-KA120-SCH-000107120
§ 1
INFORMACJE OGÓLNE
Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie numer
2025-1-PL01-KA121-SCH-000319452, zwanym dalej „Projektem”.
1. Beneficjentem Projektu jest Zespół Placówek Oświatowych w Baniach Mazurskich, ul. Konopnickiej 12, 19-520 Banie Mazurskie, posiadającym nr NIP: 8451755153,
tel. +48 (87) 615-71-13.
2. Termin realizacji Projektu: 01.06.2025– 31.08.2026 roku.
3. Do udziału w Projekcie, w wyniku rekrutacji, zostaną zakwalifikowani uczniowie klas
I – V Zespołu Placówek Oświatowych w Baniach Mazurskich, zwani dalej „Uczestnikami Projektu”.
4. Zagraniczna mobilność dla Uczestników Projektu zostanie zorganizowana w Grecji.
Czas trwania mobilności wyniesie 14 dni (z dniami przeznaczonymi na podróż i realizację programu kulturowego).
5. Planowany termin mobilności dla uczestników programu został określony na okres od 12.10-25.10.2025 roku.
6. Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmiany planowanego terminu mobilności w sytuacjach szczególnych, losowych lub nieprzewidywalnych. W przypadku konieczności zmiany terminu mobilności z powodu okoliczności losowych, wszyscy uczestnicy zostaną niezwłocznie poinformowani o nowym terminie.
7. Rekrutacja doprowadzi do wyłonienia listy 38 uczestników oraz listy rezerwowej (5 osób).
§ 2
PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE REKRUTACJI
1. Uczestnicy Projektu zostaną wybrani na podstawie przeprowadzonej rekrutacji.
2. Rekrutację do Projektu przeprowadzi Organizator Projektu tj. Dyrekcja Szkoły.
3. Komisja Rekrutacyjna ogłosi rozpoczęcie rekrutacji za pomocą strony internetowej szkoły, szkolnej tablicy ogłoszeń oraz za pośrednictwem wychowawców klas.
4. Rekrutacja do Projektu będzie odbywać się z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci.
5. Dyrektor Szkoły powoła Komisję Rekrutacyjną. Skład Komisji Rekrutacyjnej utworzą: Dyrektor szkoły (jako przewodniczący), pedagog szkolny, nauczyciel języka angielskiego, szkolny koordynator.
6. Uczniowie będą zgłaszać chęć do udziału w Projekcie poprzez złożenie poprawnie wypełnionej „Karty zgłoszenia ucznia”, która będzie dostępna w sekretariacie Szkoły oraz możliwa do pobrania na stronie internetowej Szkoły w zakładce dotyczącej projektu.
7. „Zgłoszenia do udziału w Projekcie” należy składać w sekretariacie szkoły. Termin upływu ich składania upłynie w dniu obwieszczonym na szkolnej tablicy ogłoszeń oraz
w sekretariacie Szkoły.
§ 3
ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW PROJEKTU
1. Nabór uczniów do projektu odbędzie się za zasadzie dobrowolności.
2. Regulamin rekrutacji uwzględnia:
Klasa V
⁍ Średnia za rok szkolny 2024/2025
o powyżej 5.50 – 10 pkt
o 4,50- 5,50 – 7 pkt
o 3,50- 4,50 – 5 pkt
KLASA II – IV
⁍ Ocena opisowa za rok szkolny 2024/2025
( 3 pkt, 5 pkt, 7 pkt, 10 pkt – ksero świadectwa)
KLASA I
⁍ Ocena na podstawie opinii wychowawcy
⁍ Znajomość języka angielskiego (ocena końcowa):
o celująca – 5 pkt.
o bardzo dobra - 4 pkt.
o dobra – 3 pkt.
o dostateczna – 2 pkt.
o dopuszczająca – 1 pkt
⁍ zaangażowanie na rzecz szkoły, innych uczniów i środowiska lokalnego, opinia wychowawcy, opiekuna Szkolnego Wolontariatu, itp.(max 10 pkt)
⁍ zaangażowanie w proces szkolny (max. 10 pkt)
3. Uczniowie zagrożeni wykluczeniem społecznym będą traktowani priorytetowo w trakcie prowadzenia procesu rekrutacji (dodatkowe 5 punktów).
4. O zakwalifikowaniu danego ucznia do Projektu będzie decydować suma uzyskanych punktów
z poszczególnych kryteriów rekrutacyjnych, wymienionych powyżej.
5. Komisja Rekrutacyjna przygotuje protokół z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej.
6. Komisja rekrutacyjna usystematyzuje dane uzyskane poprzez formularze rekrutacyjne uczniów i wyłoni listę główną oraz listę rezerwową. Listy trafią do wychowawców klas, którzy będą informować o wynikach uczniów.
§ 4
PROCEDURA ODWOŁAWCZA
1. W terminie 3 dni od dnia ogłoszenia listy Uczestników, uczeń lub jego opiekun prawny ma prawo odwołać się od wyniku rekrutacji.
2. Odwołanie musi mieć formę pisemną.
3. Komisji Rekrutacyjna ma 3 dni na rozpatrzenie odwołania i udzielenie pisemnej odpowiedzi. Od decyzji wydanej po drugim zebraniu Komisji Rekrutacyjnej nie przysługuje odwołanie.
§ 5
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Szkoła oraz Uczestnicy Projektu są zobowiązani do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego Regulaminu.
2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły
i zasady wynikające z Programu Erasmus+.
……………………………………….. ………………………………….. ……………………………………
MIEJSCOWOŚĆ I DATA PODPIS DYREKTORA PIECZĘĆ SZKOŁY
0, 1, 2a, 2b, 3a, 3b, 4a, 4b, 5a, 5b, 6